? ??????????????Love in the Fields? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??4 Grabs Today. 643 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????botanical evolution? ????? ?? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??4 Grabs Today. 876 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

me..myself & i...

me..myself & i...
a simpLe perSon wIth eXtra cheeSe smiLe... OrG cKp MuLOt aKu puaKa*** oRg kata best JadiK aKU*** OrG kata aKu aNaK orG kaYa*** OrG seLalU liHaT aKu sebaGaI roLe moDeL*** orG taw aKu good in havinG relatioN*** tapI, pernaHkaH orG2 itU dtG daN bertanYa pada aKu tentanG mcm MaNa periTnya aKu jalaNi kehiduPan aKu***?!!! KalaU laH orG2 yG bertanYa itU taHu...~~~!

Wednesday, October 28, 2009

CarinG n LovinG..?? MorfeM of Love?




hi semua....

CarinG & LovinG adalah dua kata yang dtg secara bersama... tapi kan, ramai di antara kita yg kata kita care kt org sbb kita sayang dia... how bout lovinG term? adakah bila kita 'care' kita akan 'love' dia secara praktikal nya? or, ble ke kita juz nk Care withouT Love..?

hurm,...???? ape Love sebenarnye ek? n hoW to deFine love??

btw, kawan aku kata ade 2 perbezaan dlm morfem frasa love nie... yg petama, loVe yg bermaksud Cinta.... yG kedua Love yg bermaksud sayanG.... lets get to know it... joM...~~!!


love = sayang..... hurM, mmg slalu d ungkapkan oleh setiap lapisan masyarakat.. tapi bende nie more to utk menyatakan rasa sayang secara lite2 je... btw, bende nie wujud dlm perhubungan semua org tp x la sampai nk rasa 'gila' bila si dia xde d sisi.... cth : i love my fren, i love my cat(moteeeppp nk bercinta bagai ngan kucin sendiri, nafsu binatang toL..!), i love my teacher (scandalicious nie!) or i love my food (mmg x mkn la korang klu becinta dgn makanan sendirik)...so kesimpulannya, frasa nie juz nk menyatakan rasa 'sayang' je...

love = cinta..... hurM, cam aKU ckp tadik... klu love = cinta nie more to rasa yg hadir melalui feeling or perasaan yang mendalam.. rasa nk memiliki dan rasa 'gila' klu si dia xde d sisi.... yakah? jawapannyeeeee yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! (waaaahhhh ikhlas nye aku!!!) maklOm la, penah ade pengalaman...


sO, pada pokok pangkalnya... kedua2 love ada perbedaannya (actually perbezaan, tp nk achinG Indonesian sket)...hurM, akU? ada la beberapa makhluk tuhan yg mengucapkan kata love... tapikan aku sendiri xtaw nk klasifikasikan dalam kelompok yg mana satu... kadang2, kita kene pandai2 sendirik la nk letak kt dlm kelompok mana.. ikot kesesuaian situasi dan bagaimana kaedah dan cara seseorg itu respond whenever he or she talk bout love....


watsoeve, terpulang la kepada kebijaksaan anda sendiri ek.. yG pasti, kedua2 love punyai kemanisan yang tersendiri... as fOr me, for this meantime, i wud rather to have love = sayang than love = cinta... coz love = sayang lebih manis dan x membuatkan kita rasa tertekan bila berhadapan dgn percintaan yang membawa kepada berantakan...!!!!! gitoOoooOOOOOoooOo..meh nk kongsi sket my pendapat...tgk kt gamba bawah nie....~~


hurM, agaknye inilah cinta yg d maksudkan oleh orG2 baraT...wotsoeve, ia tetap sweet kan?

sO, sebelOm berpisah... meh nk bagi sedikit rumus....


love + care = haPPy feelings..!
love - care = feel like shit..!!
care x love = heaven On eartH..!!!
byeeeeee uolzzzZzzZzZZzZZzzZzzzz....

0 comments: